BUCA AVUKAT İLHAN EGE ANAOKULU 2013-2014 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI OKUL ÖNCESİ PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMETLERİ PLANI

BUCA AVUKAT İLHAN EGE ANAOKULU
2013-2014 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
OKUL ÖNCESİ PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMETLERİ PLANI

EYLÜL AYI

HAFTA

GRUP REHBERLİĞİ


BİREYSEL PLANLAMA
MÜDAHALE HİZMETLERİ
Çocuk-Aile-Öğretmen
PROGRAM GELİŞTİRME, ARAŞTIRMA, MÜŞAVİRLİK VE PROFESYONEL GELİŞİM
DİĞER
SINIF
OKUL


Yaş Grupları (Aylar)
Yeterlilik Alanı
PDR Kazanım Numarası



Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetlerinin ve okulun tanıtımı



- İlköğretim haftası oryantasyon çalışmalarının yürütülmesi


- Okul öncesinde rehberlik hizmetlerinde kullanılacak tanıma formlarının hazırlanması

- Aile eğitimi ihtiyaç belirleme formunun uygulanması

- Okul öncesi eğitimde rehberlik programı ihtiyaç analizi formunun uygulanması (anne-baba ve öğretmen formu)

- Eylül ayında yapılan rehberlik hizmetlerinin değerlendirilmesi ve raporlaştırılması

-Özel durumu olan öğrencilerin gerekli kurum ve kuruluşlara yönlendirilmesi

-Herhangi bir konuda sorun yaşayan veya sorun yaşanması muhtemel çocukların ailelerine yönelik bireysel ve grup rehberliği

-Okul korkusu yaşayan çocuklara yönelik müdahale hizmetlerinin yapılması

- Okul Öncesi Psikolojik Danışma Ve Rehberlik Hizmetleri Yürütme Komisyonunun oluşturulması

- Okul Öncesi Psikolojik Danışma Ve Rehberlik Hizmetleri çerçeve planına göre okul planının hazırlanması

- Okula uyum ve okul fobisi ile ilgili veli semineri düzenlenmesi



- Okula uyum ve okul fobisi ile ilgili rehberlik panosu oluşturulması

- Ayrılık kaygısı, okula uyumu kolaylaştırma, yemek ve beslenme alışkanlıkları ile ilgili veli bültenlerinin hazırlanması ve dağıtılması
1. HAFTA
-
-
-
2. HAFTA
-
-
-
3. HAFTA
48-66 ay
Kendini kabul
Kazanım 24: Kendini tanıtan özellikleri söyler.
4. HAFTA
48-66 ay
Okula ve Çevreye Uyum
Kazanım 4: Öğretmeni Dışındaki Okul Çalışanlarını Tanır.







EKİM AYI

HAFTA

GRUP REHBERLİĞİ


BİREYSEL PLANLAMA
MÜDAHALE HİZMETLERİ
Çocuk-Aile-Öğretmen
PROGRAM GELİŞTİRME, ARAŞTIRMA, MÜŞAVİRLİK VE PROFESYONEL GELİŞİM
DİĞER
SINIF
OKUL


Yaş Grupları (Aylar)
Yeterlilik Alanı
PDR Kazanım Numarası


- Snellen
Göz Testi

-Öğrencilerin bilişsel, sosyal, duygusal, dil, motor ve öz bakım gelişimlerinin takibinin yapılması ve gerekli önlemlerin alınması 





-Okul öncesinde rehberlik hizmetlerinde kullanılacak tanıma ve ihtiyaç analizi formlarının uygulanması ve değerlendirilmesi


- Gerekli durumlarda veli ve öğrencilerle bireysel görüşmelerin yapılması.


- Ekim ayında yapılan rehberlik hizmetlerinin değerlendirilmesi ve raporlaştırılması
-Herhangi bir konuda sorun yaşayan veya sorun yaşanması muhtemel çocukların ailelerine yönelik bireysel ve grup rehberliği

-Özel durumu olan öğrencilerin gerekli kurum ve kuruluşlara yönlendirilmesi

- Okul ortamında öğrencilere gözlem yapılması

- Aile ziyaretlerinin düzenlenmesi









- Velilere 48-66 ay çocuklarının gelişim dönemi özellikleri ile ilgili seminer verilmesi





- 48-66 ay çocuklarının gelişim dönemi özellikleri ile ilgili pano hazırlanması

- Tuvalet eğitimi, başkalarının eşyalarını izinsiz alma ve okul kuraları ile ilgili veli bültenlerinin hazırlanması ve dağıtılması
1. HAFTA
48-66 ay
Kişiler Arası İlişkiler
Kazanım No: 40
Akranları ile Oyun Oynamanın Önemini Açıklar.
2. HAFTA
48-66 ay
Okula ve Çevreye uyum
Kazanım No: 3
Okula geliş gidiş yolunda gördüklerini söyler
3. HAFTA
KURBAN BAYRAMI TATİLİ
4. HAFTA
48-66 ay
Kendini kabul
Kazanım No: 27
Temel duyguların dışındaki duyguların neler olduğunu söyler
5. HAFTA
48-66 ay
Okula ve Çevreye uyum
Kazanım No: 6
Sınıfın bir üyesi olduğunu söyler










KASIM AYI

HAFTA

GRUP REHBERLİĞİ




BİREYSEL PLANLAMA
MÜDAHALE HİZMETLERİ
Çocuk-Aile-Öğretmen
PROGRAM GELİŞTİRME, ARAŞTIRMA, MÜŞAVİRLİK VE PROFESYONEL GELİŞİM
DİĞER
SINIF
OKUL


Yaş Grupları (Aylar)
Yeterlilik Alanı
PDR Kazanım Numarası

-Öğrencilerin bilişsel, sosyal, duygusal, dil, motor ve öz bakım gelişimlerinin takibinin yapılması ve gerekli önlemlerin alınması 





- Gerekli durumlarda veli ve öğrencilerle bireysel görüşmelerin yapılması.


- Kasım ayında yapılan rehberlik hizmetlerinin değerlendirilmesi ve raporlaştırılması
- Herhangi bir konuda sorun yaşayan veya sorun yaşanması muhtemel çocukların ailelerine yönelik bireysel ve grup rehberliği

-Özel durumu olan öğrencilerin gerekli kurum ve kuruluşlara yönlendirilmesi

- Okul ortamında öğrencilere gözlem yapılması

- Aile ziyaretlerinin düzenlenmesi







- Anne baba tutumları ve Tv-İnternetin aile yaşantısına ve çocuğun gelişimine etkisi ile ilgili velilere seminer verilmesi


- Anne baba tutumları ile ilgili rehberlik panosu oluşturulması



- Kardeş kıskançlığı, günü verimli planlama (tv-bilgisayar sınır koyma) ve çocukluk çağı korkuları ile ilgili veli bültenlerinin hazırlanması ve dağıtılması
1. HAFTA
48-66 ay
Eğitsel gelişim
Kazanım No: 13
Öğretmenin sözel/görsel yönergelerine uyar
2. HAFTA
48-66 ay
Eğitsel gelişim
Kazanım No: 23
İş yaparken dikkat toplamanın önemini söyler
3. HAFTA
48-66 ay
Kişiler arası ilişkiler
Kazanım No: 34
Paylaşmanın önemini açıklar
4. HAFTA
48-66 ay
Kişiler arası ilişkiler
Kazanım No: 49
İsteklerini uygun yolla ifade etmenin önemini söyler





ARALIK AYI

HAFTA

GRUP REHBERLİĞİ


BİREYSEL PLANLAMA
MÜDAHALE HİZMETLERİ
Çocuk-Aile-Öğretmen
PROGRAM GELİŞTİRME, ARAŞTIRMA, MÜŞAVİRLİK VE PROFESYONEL GELİŞİM
DİĞER
SINIF
OKUL


Yaş Grupları (Aylar)
Yeterlilik Alanı
PDR Kazanım Numarası

-Öğrencilerin bilişsel, sosyal, duygusal, dil, motor ve öz bakım gelişimlerinin takibinin yapılması ve gerekli önlemlerin alınması 





- Gerekli durumlarda veli ve öğrencilerle bireysel görüşmelerin yapılması.




- Aralık ayında yapılan rehberlik hizmetlerinin değerlendirilmesi ve raporlaştırılması
- Herhangi bir konuda sorun yaşayan veya sorun yaşanması muhtemel çocukların ailelerine yönelik bireysel ve grup rehberliği

-Özel durumu olan öğrencilerin gerekli kurum ve kuruluşlara yönlendirilmesi

- Okul ortamında öğrencilere gözlem yapılması

- Aile ziyaretlerinin düzenlenmesi





- Çocuklarda görülen uyum ve davranış bozukluklarıyla ilgili velilere seminer verilmesi. (Saldırganlık, Yalan, Küfür, Tikler, İnatçılık, yeme problemleri)
- Çocuklarda görülen uyum ve davranış bozukluklarıyla ilgili rehberlik panosu oluşturulması (Saldırganlık, Yalan, Küfür, Tikler, İnatçılık)

- Söz dinlememe ve inatçılık, Öfke ve saldırganlık, yalan söyleme, tv ve internet bağımlılığı konularında veli bültenleri hazırlanması ve dağıtılması
1. HAFTA
48-66 ay
Kişiler arası ilişkiler
Kazanım no : 35
Başkalarına yardım etmenin önemini açıklar
2. HAFTA
48-66 ay
Aile ve toplum
Kazanım no: 57
Hak ve sorumluluklarının farkında olur
3. HAFTA
48-66 ay
Güvenli ve sağlıklı hayat
Kazanım no: 66
Sağlıklı olmak için yapılması gerekenleri açıklar
4. HAFTA
48-66 ay
Güvenli ve sağlıklı hayat
Kazanım no: 67 Sağlıklı ve dengeli beslenmenin önemini açıklar












OCAK AYI

HAFTA

GRUP REHBERLİĞİ


BİREYSEL PLANLAMA
MÜDAHALE HİZMETLERİ
Çocuk-Aile-Öğretmen
PROGRAM GELİŞTİRME, ARAŞTIRMA, MÜŞAVİRLİK VE PROFESYONEL GELİŞİM
DİĞER
SINIF
OKUL


Yaş Grupları (Aylar)
Yeterlilik Alanı
PDR Kazanım Numarası





-Öğrencilerin bilişsel, sosyal, duygusal, dil, motor ve öz bakım gelişimlerinin takibinin yapılması ve gerekli önlemlerin alınması 



- Gerekli durumlarda veli ve öğrencilerle bireysel görüşmelerin yapılması.




- Ocak ayında yapılan rehberlik hizmetlerinin değerlendirilmesi ve raporlaştırılması


- Herhangi bir konuda sorun yaşayan veya sorun yaşanması muhtemel çocukların ailelerine yönelik bireysel ve grup rehberliği

-Özel durumu olan öğrencilerin gerekli kurum ve kuruluşlara yönlendirilmesi

- Okul ortamında öğrencilere gözlem yapılması

- Aile ziyaretlerinin düzenlenmesi


-



 Çocuklarda görülen uyum ve davranış bozukluklarıyla ilgili velilere seminer verilmesi. (Dışkı kaçırma, alt ıslatma, tırnak yeme, parmak emme, kekemelik, Dikkat eksikliği ve hiperaktivite)


 Çocuklarda görülen uyum ve davranış bozukluklarıyla ilgili pano hazırlanması. (Dışkı kaçırma, alt ıslatma, tırnak yeme, parmak emme, kekemelik, Dikkat eksikliği ve hiperaktivite)

Çekingenlik- İçe dönüklük, akran kabulü, sömestr tatilini verimli geçirme konularında veli bültenleri hazırlanması ve dağıtılması
1. HAFTA
48-66 ay
Güvenli ve sağlıklı hayat
Kazanım no: 70
Acil durumlarda nerelerden ve kimlerden yardım alınabileceğini ifade eder
2. HAFTA
48-66 ay
Güvenli ve sağlıklı hayat
Kazanım no: 69
Günlük yaşamda tehlike oluşturabilecek durumları açıklar
3. HAFTA
48-66 ay
Eğitsel gelişim
Kazanım no: 21
Günlük yaşamda kendisine ait işleri yapar
4. HAFTA
48-66 ay
Kendini kabul
Kazanım no: 25
Kendinde gördüğü olumlu özelliklerini söyler








ŞUBAT AYI

HAFTA

GRUP REHBERLİĞİ


BİREYSEL PLANLAMA
MÜDAHALE HİZMETLERİ
Çocuk-Aile-Öğretmen
PROGRAM GELİŞTİRME, ARAŞTIRMA, MÜŞAVİRLİK VE PROFESYONEL GELİŞİM
DİĞER
SINIF
OKUL


Yaş Grupları (Aylar)
Yeterlilik Alanı
PDR Kazanım Numarası




-Öğrencilerin bilişsel, sosyal, duygusal, dil, motor ve öz bakım gelişimlerinin takibinin yapılması ve gerekli önlemlerin alınması 



- Gerekli durumlarda veli ve öğrencilerle bireysel görüşmelerin yapılması.




- Şubat ayında yapılan rehberlik hizmetlerinin değerlendirilmesi ve raporlaştırılması
- Herhangi bir konuda sorun yaşayan veya sorun yaşanması muhtemel çocukların ailelerine yönelik bireysel ve grup rehberliği

-Özel durumu olan öğrencilerin gerekli kurum ve kuruluşlara yönlendirilmesi

- Okul ortamında öğrencilere gözlem yapılması

- Aile ziyaretlerinin düzenlenmesi






“Çocuğa Kural ve Sınır Koyma” ve “Aile içi İletişim Becerileri” konularında velilere seminer verilmesi.


“Çocuğa Kural ve Sınır Koyma” ve “Aile içi İletişim Becerileri” ile ilgili rehberlik panosu hazırlanması



Cinsel davranışlar, Çocuklara kural ve sınır koyma konularında veli bültenleri hazırlanması ve dağıtılması
1. HAFTA
48-66 ay
Kendini Kabul
Kazanım no: 30
Evdeki basit işlerde sorumluluk alır.
2. HAFTA
48-66 ay
Aile ve Toplum
Kazanım no: 63
Yakın akrabaların kimler olduğunu söyler
3. HAFTA
48-66 ay
Mesleki Gelişim
Kazanım no:72
Sevdiği etkinlikleri söyler









MART AYI

HAFTA

GRUP REHBERLİĞİ


BİREYSEL PLANLAMA
MÜDAHALE HİZMETLERİ
Çocuk-Aile-Öğretmen
PROGRAM GELİŞTİRME, ARAŞTIRMA, MÜŞAVİRLİK VE PROFESYONEL GELİŞİM
DİĞER
SINIF
OKUL


Yaş Grupları (Aylar)
Yeterlilik Alanı
PDR Kazanım Numarası






-Öğrencilerin bilişsel, sosyal, duygusal, dil, motor ve öz bakım gelişimlerinin takibinin yapılması ve gerekli önlemlerin alınması 




- Gerekli durumlarda veli ve öğrencilerle bireysel görüşmelerin yapılması.





- Mart ayında yapılan rehberlik hizmetlerinin değerlendirilmesi ve raporlaştırılması
- Herhangi bir konuda sorun yaşayan veya sorun yaşanması muhtemel çocukların ailelerine yönelik bireysel ve grup rehberliği

-Özel durumu olan öğrencilerin gerekli kurum ve kuruluşlara yönlendirilmesi

- Okul ortamında öğrencilere gözlem yapılması

- Aile ziyaretlerinin düzenlenmesi









Okul öncesinde cinsel kimlik gelişimi ve cinsel eğitim (çocukların sordukları sorulara nasıl cevap verileceği) konularında veli semineri düzenlenmesi.


Okul öncesinde cinsel kimlik gelişimi ve cinsel eğitim ile ilgili rehberlik panosu hazırlanması




Zor durumlarla başa çıkabilme becerileri ve aile direncini arttırma  (ölüm, kayıplar, hastalık, işsizlik, taşınma, göç, sünnet, boşanma, yeni kardeş) konularında veli bültenleri hazırlanması ve dağıtılması
1. HAFTA
48-66 ay
Kendini Kabul
Kazanım no: 27
Bir olay ya da durumla ilgili duygularını açıklar
2. HAFTA
48-66 ay
Kişiler Arası İlişkiler
*Kazanım no:42
Her bireyin özel alanı olduğunu söyler
3. HAFTA
48-66 ay
Kişiler Arası İlişkiler
*Kazanım no:43
Bireylerin özel alanlarına saygı duyulması gerektiğini fark eder
4. HAFTA
48-66 ay
Kişiler arası ilişkiler
Kazanım no: 45
Kendisini Üzen Durumları Başkası ile Paylaşmanın Önemini Fark Eder.








NİSAN AYI

HAFTA

GRUP REHBERLİĞİ


BİREYSEL PLANLAMA
MÜDAHALE HİZMETLERİ
Çocuk-Aile-Öğretmen
PROGRAM GELİŞTİRME, ARAŞTIRMA, MÜŞAVİRLİK VE PROFESYONEL GELİŞİM
DİĞER
SINIF
OKUL


Yaş Grupları (Aylar)
Yeterlilik Alanı
PDR Kazanım Numarası







-Öğrencilerin bilişsel, sosyal, duygusal, dil, motor ve öz bakım gelişimlerinin takibinin yapılması ve gerekli önlemlerin alınması 



- Gerekli durumlarda veli ve öğrencilerle bireysel görüşmelerin yapılması.



- Nisan ayında yapılan rehberlik hizmetlerinin değerlendirilmesi ve raporlaştırılması
- Herhangi bir konuda sorun yaşayan veya sorun yaşanması muhtemel çocukların ailelerine yönelik bireysel ve grup rehberliği

-Özel durumu olan öğrencilerin gerekli kurum ve kuruluşlara yönlendirilmesi

- Okul ortamında öğrencilere gözlem yapılması

- Aile ziyaretlerinin düzenlenmesi








Kişilik gelişimi ve olumlu davranış kazandırma ile ilgili velilere seminer verilmesi


Kişilik gelişimi ve olumlu davranış kazandırma ile ilgili rehberlik panosu oluşturulması



Oyun, yaratıcılık ve çoklu zeka ile ilgili veli bültenleri hazırlanması ve dağıtılması


1. HAFTA
48-66 ay
Kişiler Arası İlişkiler
*Kazanım no: 44
Gerektiğinde Hayır Der
2. HAFTA
48-66 ay
Kişiler Arası İlişkiler
Kazanım no: 47
Olaylar Karşısında Başkalarının Ne Hissettiğini Açıklar
3. HAFTA
48-66 ay
Kişiler Arası İlişkiler
*Kazanım no: 46
Zorbalıkla Karşılaştığında Yapılması Gerekenleri Söyler
4. HAFTA
48-66 ay
Mesleki Gelişim
Kazanım no: 76 Ebeveynlerinin Mesleklerini Basit Düzeyde Tanır
5. HAFTA
48-66 ay
Kişiler Arası İlişkiler
Kazanım no: 53
İşbirliği yapmanın önemini açıklar








MAYIS AYI

HAFTA

GRUP REHBERLİĞİ


BİREYSEL PLANLAMA
MÜDAHALE HİZMETLERİ
Çocuk-Aile-Öğretmen
PROGRAM GELİŞTİRME, ARAŞTIRMA, MÜŞAVİRLİK VE PROFESYONEL GELİŞİM
DİĞER
SINIF
OKUL


Yaş Grupları (Aylar)
Yeterlilik Alanı
PDR Kazanım Numarası






-Öğrencilerin bilişsel, sosyal, duygusal, dil, motor ve öz bakım gelişimlerinin takibinin yapılması ve gerekli önlemlerin alınması 




- Gerekli durumlarda veli ve öğrencilerle bireysel görüşmelerin yapılması.






- Mayıs ayında yapılan rehberlik hizmetlerinin değerlendirilmesi ve raporlaştırılması


- Herhangi bir konuda sorun yaşayan veya sorun yaşanması muhtemel çocukların ailelerine yönelik bireysel ve grup rehberliği


-Özel durumu olan öğrencilerin gerekli kurum ve kuruluşlara yönlendirilmesi


- Okul ortamında öğrencilere gözlem yapılması

-  Portfolyo çalışmalarının gözlemlenmesi









“Çocuğum ilkokula hazır mı?” konulu veli semineri düzenlenmesi






Ailelerin çocuklarının portfolyo çalışmalarını değerlendirirken dikkat etmeleri gereken hususlar ile ilgili veli bültenleri hazırlanması ve dağıtılması

1. HAFTA
48-66 ay
Mesleki Gelişim
Kazanım no: 78
Yaşadığı Çevredeki Mesleklerin Adını Söyler
2. HAFTA
48-66 ay
Mesleki Gelişim
Kazanım no: 79
Yetişkinlerin neden meslek sahibi olmaları gerektiğini açıklar
3. HAFTA
48-66 ay
Mesleki Gelişim
Kazanım no: 83 Bütün mesleklerin Gerekli ve Önemli Olduğunu Fark eder. 
4. HAFTA
48-66 ay
Mesleki Gelişim
Kazanım no: 80 Büyüyünce Ne Olmak İstediğiyle İlgili Hayallerini Söyler





HAZİRAN AYI

HAFTA

GRUP REHBERLİĞİ


BİREYSEL PLANLAMA
MÜDAHALE HİZMETLERİ
Çocuk-Aile-Öğretmen
PROGRAM GELİŞTİRME, ARAŞTIRMA, MÜŞAVİRLİK VE PROFESYONEL GELİŞİM
DİĞER
SINIF
OKUL


Yaş Grupları (Aylar)
Yeterlilik Alanı
PDR Kazanım Numarası


-Öğrencilerin bilişsel, sosyal, duygusal, dil, motor ve öz bakım gelişimlerinin takibinin yapılması ve gerekli önlemlerin alınması 



- Gerekli durumlarda veli ve öğrencilerle bireysel görüşmelerin yapılması.


- Yıl içerisinde yapılan rehberlik hizmetlerinin değerlendirilmesi ve raporlaştırılması. Raporun RAM’a gönderilmesi

- Portfolyo çalışmalarının gözlemlenmesi


- Herhangi bir konuda sorun yaşayan veya sorun yaşanması muhtemel çocukların ailelerine yönelik bireysel ve grup rehberliği



-Özel durumu olan öğrencilerin gerekli kurum ve kuruluşlara yönlendirilmesi
 


 Yaz tatili sürecinde çocuğun gelişimi ve okula uyumu için yapılabilecek etkinlikler




Çocuğun gelişimi açısından yaz tatilini etkili değerlendirmek için öneriler konusunda veli bültenleri hazırlanması ve dağıtılması 
1. HAFTA
48-66 ay
Kişiler Arası İlişkiler
Kazanım no: 39
Başkalarının Başarılarını Tebrik Eder
2. HAFTA
48-66 ay
Eğitsel Gelişim
Kazanım no: 22 İlkokula İlişkin Duygu ve Düşüncelerini Söyler
3. HAFTA


-


-


-
4. HAFTA


-


-


-

Açıklamalar:
* Koyu renkli yazılan sınıf etkinlikleri uzmanlık gerektirdiğinden okul psikolojik danışmanı tarafından uygulanmalıdır.
Not: Etkinlikler hazırlanırken “Okul Öncesi Eğitim Rehberlik Programı’nın (2012)” sayfa 13 – 31’deki açıklamalardan yararlanılması uygun olacaktır.

                                                                                                                                                                         
       Mahmut BEKTAŞ                                                                                                                          
Uzman Psikolojik Danışman                                                                                                                            

Yorumlar

  1. No deposit bonus codes for slots casinos - DrmCD
    Best No Deposit 제주도 출장마사지 Bonuses For Slots · 1. Jackpot 대전광역 출장샵 City Casino · 2. BetMGM 화성 출장안마 Casino 계룡 출장안마 · 3. Caesars Slots · 4. Golden Nugget Casino · 5. 888casino. 영천 출장샵

    YanıtlaSil

Yorum Gönder