PAYLAŞINCA DÜNYA DAHA GÜZEL

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI (2012)
REHBERLİK DERSİ ETKİNLİK PLANI
Etkinliğin Adı
PAYLAŞINCA DÜNYA DAHA GÜZEL
Etkinlik türü
Rehberlik, Oyun ve Türkçe ile Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup Etkinliği
Yaş Grubu
48-66 ay
Etkinliği Hazırlayan
Uzman Psikolojik Danışman Mahmut BEKTAŞ
Yeterlilik Alanı- Kazanım ve Açıklaması
Yeterlilik Alanı: KİŞİLER ARASI İLİŞKİLER
Kazanım No: 34 Paylaşmanın önemini açıklar.
Açıklaması: Paylaşmak, bireylerin insani duygularının göstergelerinden birisidir. Hayatın herhangi bir noktasında bireyler bir şeyleri paylaşma durumuna karşılıklı olarak ihtiyaç duyabilirler. Burada günlük hayatında paylaşmaya ve paylaşmanın önemine ilişkin model olmak, örnekler sunmak vb. etkili olacaktır. Paylaşmanın önemini fark etmesi ve bunu yaşamında uygulaması beklenmektedir.
Etkinliğin Okul Öncesi Programı (2012) Kazanımları ve Göstergeleri
Sosyal Duygusal Gelişim:
Kazanım 3. Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Göstergeleri: Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder. Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.)
Kazanım 5. Bir olay ya da durumla ilgili olumlu/olumsuz duygularını uygun yollarla gösterir. (Göstergeleri: Olumlu/olumsuz duygularını sözel ifadeler kullanarak açıklar.)
Kazanım 17. Başkalarıyla sorunlarını çözer. (Göstergeleri: Başkaları ile sorunlarını onlarla konuşarak çözer. Gerekli zamanlarda uzlaşmacı davranır.)
Materyaller
Boya kelemleri, resim kağıtları, evden getirilen oyuncaklar, “Paylaşmak Ne Güzel” adlı kitap. Kaynak: Ya-Pa Yayınları. Yazar: Koray Avcı Çakman, Çizen: Nilüfer Dericioğlu Ulaş.
Sözcükler
Paylaşmak,
Kavramlar
-
Ortam
Sınıf ortamı
Etkinlik Süreci (Öğrenme Süreci) Öncesindeki Ön Hazırlık
Öğretmen bir gün öncesinde öğrencilerden evden okulda diğer arkadaşlarıyla oynamak için en sevdikleri bir oyuncağı getirmelerini ister.
Öğrenme Süreci
1.      Öğretmen çocukların u biçiminde oturmalarını sağlar. Onlara paylaşmak, yardımlaşmak deyince akıllarına neler geldiğini sorar. Konuşmak isteyen öğrencilerin görüşlerini ifade etmelerini sağlar. Bugün kendileriyle paylaşmak üzerinde bir etkinlik yapacaklarını söyler.

2.      Öğretmen çocuklardan evden getirdikleri oyuncakları çıkarmalarını ister. Öğrencilere 5 dakika süre verir ve bu süre boyunca oyuncaklarını incelemelerini ister. İsterlerse oyuncaklarıyla tek başlarına oynayabileceklerini belirtir.
3.      Öğretmen süre sonunda öğrencilerden oyuncaklarını ortadaki masaya koymalarını ister. Öğretmen, çocuklara herkesin bir resim kağıdı almasını ve boya kalemlerini çıkarmalarını ister. Herkes masasına geçer.

4.      Öğretmen öğrencilere şimdi herkesin evden getirdiği oyuncağın resmini yapmasını ister. Onlara 5- 10 dakika süre vererek herkesin kendi oyuncağının resmini tamamlamasını sağlar.
5.      Daha sonra öğretmen tüm resimleri toplar. Sınıf listesinden rastgele bir öğrenci ismi söyler. O öğrenci öğretmenin yanına gelir. Öğretmen biraz önce çocukların yaptıkları resimlerden birini ona verir ve bu resimde ne gördüğünü, bu resimdeki oyuncağın ne olabileceğini sorar. Öğrencinin cevabı tüm sınıfça dinlenir.  Öğretmen o resmi yapan çocuğu yanına çağırır, kendisinden oyuncağını çıkarmasını ister. O oyuncağını resmi anlatan kişiye vermesini ve bir süre bu arkadaşının o oyuncakla oynamasını ister. Öğrencilerin birbirlerine teşekkür etmesi sağlanır. Bu işlem tüm öğrencilerin bu işlemi yapmasıyla sürdürülür. Herkes kendi oyuncağını bir arkadaşıyla paylaşmış olur. Öğretmen çocukların bu oyuncaklarla oynamaları için yaklaşık 10-15 dakika süre verir.
6.      Daha sonra öğretmen öğrencilerin oyuncaklarını tekrar masaya bırakmalarını ister. Herkesin birbirine oyuncaklarını paylaştıkları için teşekkür etmesini destekler.
7.      Öğretmen çocukların masalarına oturmalarını ister. Onlara bir kitap okuyacağını söyler. Okuyacağı bu kitabın adının “paylaşmak ne güzel” olduğunu söyler. Bu kitabı okumadan önce sayfalarını çevirir. Bu kitabın ne ile ilgili olabileceğini sorar. Daha sonra kitabı okumaya başlar. Zaman zaman okumayı durdurarak, şimdi ne oldu, bundan sonra ne olabilir, hayvanlar ne hissediyor gibi sorular sorar.
8.      Kitap okunduktan sonra öğretmen kitapla ilgili soruları öğrencilere sorar.
9.      Öğretmen paylaşmanın öneminin altını çizerek etkinliğin değerlendirme sorularına geçer.

Değerlendirme   
Etkinlik sonunda;
     1.      Paylaşmak ne demektir?
     2.      Bugün sınıfa ne getirdiniz?
     3.      Sınıfa getirdiğiniz oyuncağı kiminle paylaştınız?
     4.      Ne hissettiniz?
     5.      Bugünkü etkinlikte hoşunuza en çok giden şey neydi?
     6.      Sizce paylaşmazsak ne olur?
     7.      Biri bir eşyasını sizinle paylaştığında ne hissediyorsunuz?
     8.      Siz hangi oyuncaklarınızı kimlerle paylaşabilirsiniz?
    9.  Evinize bir arkadaşınız geldiğinde onunla oyuncaklarınızı paylaşır mısınız? Neden?
     10.  Biri sizinle oyuncağını paylaşmazsa ne hissedersiniz?
     11.  Paylaşması için ona dersiniz?
     12.  Yarın kiminle ne paylaşmak istiyorsunuz?
Aile katılımı
Ailelerden çocuklarıyla paylaşmanın önemi hakkında sohbet etmeleri istenir. Çocuktan eve bir misafir gelmeden önce çocuklarıyla paylaşmanın neden önemli olduğunu konuşmalarını ister.
Uyarlama





Yorumlar