MİLLİ
EĞİTİM BAKANLIĞI OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI (2012)
REHBERLİK
DERSİ ETKİNLİK PLANI
Etkinliğin Adı
|
PAYLAŞINCA
DÜNYA DAHA GÜZEL
|
Etkinlik türü
|
Rehberlik,
Oyun ve Türkçe ile Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup Etkinliği
|
Yaş Grubu
|
48-66 ay
|
Etkinliği Hazırlayan
|
Uzman
Psikolojik Danışman Mahmut BEKTAŞ
|
Yeterlilik Alanı- Kazanım ve
Açıklaması
|
Yeterlilik Alanı: KİŞİLER
ARASI İLİŞKİLER
Kazanım No: 34 Paylaşmanın
önemini açıklar.
Açıklaması:
Paylaşmak,
bireylerin insani duygularının göstergelerinden birisidir. Hayatın herhangi
bir noktasında bireyler bir şeyleri paylaşma durumuna karşılıklı olarak
ihtiyaç duyabilirler. Burada günlük hayatında paylaşmaya ve paylaşmanın
önemine ilişkin model olmak, örnekler sunmak vb. etkili olacaktır. Paylaşmanın
önemini fark etmesi ve bunu yaşamında uygulaması beklenmektedir.
|
Etkinliğin
Okul Öncesi Programı (2012) Kazanımları ve Göstergeleri
|
Sosyal
Duygusal Gelişim:
Kazanım 3.
Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Göstergeleri: Duygu, düşünce ve hayallerini
özgün yollarla ifade eder. Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.)
Kazanım 5. Bir
olay ya da durumla ilgili olumlu/olumsuz duygularını uygun yollarla gösterir.
(Göstergeleri:
Olumlu/olumsuz duygularını sözel ifadeler kullanarak açıklar.)
Kazanım 17.
Başkalarıyla sorunlarını çözer. (Göstergeleri: Başkaları ile
sorunlarını onlarla konuşarak çözer. Gerekli zamanlarda uzlaşmacı davranır.)
|
Materyaller
|
Boya
kelemleri, resim kağıtları, evden getirilen oyuncaklar, “Paylaşmak Ne Güzel”
adlı kitap. Kaynak: Ya-Pa Yayınları. Yazar: Koray Avcı Çakman, Çizen: Nilüfer
Dericioğlu Ulaş.
|
Sözcükler
|
Paylaşmak,
|
Kavramlar
|
-
|
Ortam
|
Sınıf
ortamı
|
Etkinlik
Süreci (Öğrenme Süreci) Öncesindeki Ön Hazırlık
|
Öğretmen
bir gün öncesinde öğrencilerden evden okulda diğer arkadaşlarıyla oynamak
için en sevdikleri bir oyuncağı getirmelerini ister.
|
Öğrenme Süreci
|
1.
Öğretmen çocukların u biçiminde oturmalarını sağlar.
Onlara paylaşmak, yardımlaşmak deyince akıllarına neler geldiğini sorar.
Konuşmak isteyen öğrencilerin görüşlerini ifade etmelerini sağlar. Bugün
kendileriyle paylaşmak üzerinde bir etkinlik yapacaklarını söyler.
2.
Öğretmen çocuklardan evden getirdikleri oyuncakları
çıkarmalarını ister. Öğrencilere 5 dakika süre verir ve bu süre boyunca
oyuncaklarını incelemelerini ister. İsterlerse oyuncaklarıyla tek başlarına
oynayabileceklerini belirtir.
3.
Öğretmen süre sonunda öğrencilerden oyuncaklarını ortadaki
masaya koymalarını ister. Öğretmen, çocuklara herkesin bir resim kağıdı
almasını ve boya kalemlerini çıkarmalarını ister. Herkes masasına geçer.
4.
Öğretmen öğrencilere şimdi herkesin evden getirdiği
oyuncağın resmini yapmasını ister. Onlara 5- 10 dakika süre vererek herkesin
kendi oyuncağının resmini tamamlamasını sağlar.
5.
Daha sonra öğretmen tüm resimleri toplar. Sınıf
listesinden rastgele bir öğrenci ismi söyler. O öğrenci öğretmenin yanına
gelir. Öğretmen biraz önce çocukların yaptıkları resimlerden birini ona verir
ve bu resimde ne gördüğünü, bu resimdeki oyuncağın ne olabileceğini sorar.
Öğrencinin cevabı tüm sınıfça dinlenir. Öğretmen o resmi yapan çocuğu yanına
çağırır, kendisinden oyuncağını çıkarmasını ister. O oyuncağını resmi anlatan
kişiye vermesini ve bir süre bu arkadaşının o oyuncakla oynamasını ister.
Öğrencilerin birbirlerine teşekkür etmesi sağlanır. Bu işlem tüm öğrencilerin
bu işlemi yapmasıyla sürdürülür. Herkes kendi oyuncağını bir arkadaşıyla
paylaşmış olur. Öğretmen çocukların bu oyuncaklarla oynamaları için yaklaşık
10-15 dakika süre verir.
6.
Daha sonra öğretmen öğrencilerin oyuncaklarını tekrar
masaya bırakmalarını ister. Herkesin birbirine oyuncaklarını paylaştıkları
için teşekkür etmesini destekler.
7.
Öğretmen çocukların masalarına oturmalarını ister.
Onlara bir kitap okuyacağını söyler. Okuyacağı bu kitabın adının “paylaşmak
ne güzel” olduğunu söyler. Bu kitabı okumadan önce sayfalarını çevirir. Bu
kitabın ne ile ilgili olabileceğini sorar. Daha sonra kitabı okumaya başlar.
Zaman zaman okumayı durdurarak, şimdi ne oldu, bundan sonra ne olabilir,
hayvanlar ne hissediyor gibi sorular sorar.
8.
Kitap okunduktan sonra öğretmen kitapla ilgili
soruları öğrencilere sorar.
9.
Öğretmen paylaşmanın öneminin altını çizerek
etkinliğin değerlendirme sorularına geçer.
|
Değerlendirme
|
Etkinlik
sonunda;
1. Paylaşmak
ne demektir?
2. Bugün
sınıfa ne getirdiniz?
3. Sınıfa
getirdiğiniz oyuncağı kiminle paylaştınız?
4. Ne
hissettiniz?
5. Bugünkü
etkinlikte hoşunuza en çok giden şey neydi?
6. Sizce
paylaşmazsak ne olur?
7. Biri
bir eşyasını sizinle paylaştığında ne hissediyorsunuz?
8. Siz
hangi oyuncaklarınızı kimlerle paylaşabilirsiniz?
9. Evinize
bir arkadaşınız geldiğinde onunla oyuncaklarınızı paylaşır mısınız? Neden?
10. Biri
sizinle oyuncağını paylaşmazsa ne hissedersiniz?
11. Paylaşması
için ona dersiniz?
12. Yarın
kiminle ne paylaşmak istiyorsunuz?
|
Aile katılımı
|
Ailelerden
çocuklarıyla paylaşmanın önemi hakkında sohbet etmeleri istenir. Çocuktan eve
bir misafir gelmeden önce çocuklarıyla paylaşmanın neden önemli olduğunu
konuşmalarını ister.
|
Uyarlama
|
|
Yorumlar
Yorum Gönder