"KENDİMİ BEĞENİYORUM" adlı Rehberlik, Oyun ve Sanat ile Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup Etkinliği
MİLLİ
EĞİTİM BAKANLIĞI OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI (2014)
REHBERLİK
DERSİ ETKİNLİK PLANI
Etkinliğin Adı
|
KENDİMİ BEĞENİYORUM
|
Etkinlik türü
|
Rehberlik,
Oyun ve Sanat ile Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup Etkinliği
|
Yaş Grubu
|
48-66 ay
|
Etkinliği Hazırlayan
|
Uzman
Psikolojik Danışman Mahmut BEKTAŞ
|
Yeterlilik Alanı- Kazanım ve
Açıklaması
|
Yeterlilik
Alanı: KENDİNİ KABUL
Kazanım No: 25 Kendinde gördüğü olumlu
özelliklerini söyler.
Açıklaması: Çocukların
yardımseverliği, paylaşımcılığı, güzel konuşması, şarkı söylemesi,
yapabildikleri, başarılı oldukları ve hoşuna giden özellikleri fark etmesi
bunları daha da geliştirmesi beklenmektedir.
Bu yönde
yapılacak çalışmalar, çocuğun kendisi ile ilgili olumlu bir benlik algısı
geliştirmesini ve grup içinde kendini rahat ifade etmesini sağlar. Her
çocuğun mutlaka olumlu özellikleri vardır. Öğretmenler, çocukların bu
özelliklerini fark etmeleri konusunda destekleyici olmalıdır. Çocukların
olumsuz özelliklerini söndürmek için olumsuz özelliğe değil olumlu özelliğine
odaklanılmalıdır. Olumsuz özelliği giderici tedbirler alınmalıdır. Gerekli
görüldüğü takdirde okul rehber öğretmeni ile iletişime geçerek aile de bu
konuda yönlendirilmelidir.
|
Etkinliğin Okul Öncesi Programı (2012)
Kazanımları ve Göstergeleri
|
Sosyal
ve Duygusal Gelişim:
Kazanım 1.
Kendisine ait özellikleri tanıtır. (Göstergeleri: Fiziksel özelliklerini
ve duyuşsal özelliklerini söyler.)
Kazanım 15.
Kendine güvenir. (Göstergeleri:
Kendine ait beğendiği özelliklerini söyler. Grup önünde kendini ifade eder.
Gerektiği durumlarda farklı görüşlerini söyler. Gerektiğinde liderliği
üstlenir.)
|
Materyaller
|
Büyük boy karton, boya kalemleri, resim kağıtları, stikırlar,
önceden hazırlanmış kazanım ve kavramları gösteren küçük kağıtlar.
|
Sözcükler
|
|
Kavramlar
|
-
|
Ortam
|
Sınıf
ortamı
|
Öğrenme Süreci
|
1. Öğretmen çocukları yanına toplar ve bu
etkinlikte kendilerinin olumlu özellikleri hakkında konuşacaklarını söyler.
·
Öğretmen
çocuklara “kendinizde en çok beğendiğiniz özelliğiniz nedir?” diye sorar.
Gönüllü öğrencilerin cevap vermelerine fırsat verir. Öğrenciler kendi
özelliklerini söylediklerinde onları sınıfça tebrik ederek kendinden olumlu
bahseden öğrencilere stikır dağıtılır.
·
Öğrencilerle
meyve sepetine benzer bir oyun oynayacakları söylenir. Öğretmen çocukların
yarım ay şeklinde sandalyelerde oturmalarını sağlar. Oyunun kuralını anlatır.
Ebe olan kişinin amacı birilerini ayağa kaldırarak onun yerine oturmaya
çalışacaktır. Bunun için de şunlara benzer olumlu bir cümle kurması gerekir:
·
Kendini
bugün çok güzel hissedenler yer değiştirsin?
·
Kendini bugün çok
yakışıklı hissedenler yer değiştirsin?
·
Güzel şarkı
söyleyebilenler yer değiştirsin?
·
Tek ayak üstünde
zıplayabilenler yer değiştirsin?
·
En uzağa
atlayabilenler yer değiştirsin?
·
Birden 10’a kadar
sayabilenler yer değiştirsin?
·
Başkalarına yardım
etmeyi sevenler yer değiştirsin?
·
Aklında
ezberlediği bir şiir olanlar yer değiştirsin?
·
Okulda kendini
başarılı hissedenler yer değiştirsin?
Öğretmen her seferinde, ebe olan kişinin
söylenen özelliği sergilemesi için fırsat verir ve sınıfça öğrenci
alkışlanır.
2. Öğretmen tüm çocuklara resim kağıtları ve
boya kalemleri dağıtır. Onlardan kağıdın tam ortasına kendi resimlerini
yapmalarını ister. Daha sonra da onlara neler yapmaktan hoşlandıklarını da
yapmalarını ister. Öğrenciler resimlerini yaptıktan sonra ikili grup olurlar
ve birbirlerine resimlerini anlatırlar. Daha sonra 4’er kişilik gruplarda
resimler birbirlerine anlatılır. Öğretmen istekli olan birkaç kişinin resmini
büyük grupta anlatmasına fırsat verir.
3. Öğretmen önceden hazırladığı kazanımlara ve
kavramlara ilişkin küçük not kağıtlarını öğrencilere dağıtır. Sırası gelen
öğrencinin kağıdında yazanı okur ve öğrencinin kağıdında yazan şeyi yerine
getirmesini bekler. Eğer öğrenci kağıtta yazanı yaparsa alkışlanır ve bir stikır
verilir. Eğer öğrenci yapamazsa, ona kendisine yanlış kağıt verdiğini söyler,
hemen ona yapabileceği bir kağıdı verir ve onun da kendini iyi hissetmesi
sağlanır. Hazırlanacak kağıtlarda şuna benzer ifadeler yazabilir:
·
Birden
10’a kadar sayabilirim.
·
Sınıfta
kırmızı renkte bir nesne gösterebilirim.
·
Tek
ayak üstünde sıçrayabilirim.
·
Kendi
ayakkabımı giyip çıkarabilirim.
·
Şarkı
söyleyebilirim.
·
Adımı
yazabilirim.
·
Vb.
4. Öğretmen öğrencilere sınıf arkadaşlarında
beğendikleri özellikleri düşünmelerini ister. Herkes düşündükten sonra
gönüllü öğrenciler ortaya gelir. Hangi arkadaşına olumlu bir şey
söyleyeceğine karar verir ve söyleyeceği cümleyi önce öğretmeninin kulağına
söyler. Eğer öğrenci olumlu bir ifade kullanmışsa bunu söylemek istediği
öğrenciye söylemesini ister. Eğer olumsuz bir ifade kullanmışsa bunu
değiştirmesini ister. Tüm öğrencilerin birbirlerine olumlu özellikler
söylemesi sağlanır. Birbirlerine güzel sözler söyleyen öğrencilerin
birbirlerine sarılması sağlanır.
5. Öğretmen öğrencilere sırayla başardıkları ya
da iyi oldukları bir özelliğini söyler ve onları öper ve o öğrenciye sarılır.
|
Değerlendirme
|
Öğretmen
aşağıdaki sorulara benzer sorular sorarak etkinliği öğrencilerle birlikte
değerlendirir:
·
Bu etkinlikte en beğendiğin şey
neydi?
·
Sana söylenen hangi sözü sevdin?
·
Başkalarını taktir ederken ne
hissettin?
·
Kendini taktir ederken ne
hissettin?
·
Başkaları seni taktir ederken ne
hissettin?
·
Kendinde en beğendiğin özellik
nedir?
|
Aile katılımı
|
Ailelere
evde çocuklarında gördükleri olumlu özellikler hakkında sohbet etmeleri
istenir.
|
Uyarlama
|
|
Yorumlar
Yorum Gönder