"SEVDİĞİM ETKİNLİKLER" adlı Rehberlik, Drama, Oyun, Hareket ve Sanat ile Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup Etkinliği
MİLLİ
EĞİTİM BAKANLIĞI OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI (2014)
REHBERLİK
DERSİ ETKİNLİK PLANI
Etkinliğin Adı
|
SEVDİĞİM
ETKİNLİKLER
|
Etkinlik türü
|
Rehberlik,
Drama, Oyun, Hareket ve Sanat ile Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup
Etkinliği
|
Yaş Grubu
|
48-66 ay
|
Etkinliği Hazırlayan
|
Uzman
Psikolojik Danışman Mahmut BEKTAŞ
|
Yeterlilik Alanı- Kazanım ve
Açıklaması
|
Yeterlilik
Alanı: MESLEKİ
GELİŞİM
Kazanım
No: 78. Sevdiği
etkinlikleri söyler.
Açıklaması: Mesleki ilgi
12–13 yaşlarından itibaren oluşmaya başlar. Mesleki ilgilerin oluşması ve
ayrışması sürecinde çocuğun yapmaktan hoşlandığı ve hoşlanmadığı, severek
yaptığı etkinlikleri fark etmesi beklenmektedir.
Çocuklar
hoşlanmadığı etkinlikleri dile getirdiğinde öğretmen, yargılayıcı ve
sorgulayıcı ifadelerden kaçınmalı, velileri de bu konuda bilgilendirmesi
uygun olacaktır.
|
Etkinliğin Okul Öncesi Programı (2012)
Kazanımları ve Göstergeleri
|
Sosyal
Duygusal Gelişim:
Kazanım 1.
Kendisine ait özellikleri tanıtır. (Göstergeleri: Duyuşsal özelliklerini
söyler.)
Kazanım 3.
Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Göstergeleri: Duygu, düşünce ve
hayallerini özgün yollarla ifade eder.)
Kazanım 10.
Sorumluluklarını yerine getirir. (Göstergeleri: Sorumluluk almaya
istekli olduğunu gösterir. Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.)
Kazanım 15.
Kendine güvenir. (Göstergeleri:
Kendine ait beğendiği ve beğenmediği özelliklerini söyler. Grup önünde
kendini ifade eder. Gerektiği durumlarda farklı görüşlerini söyler.
Gerektiğinde liderliği üstlenir.)
Dil
Gelişimi:
Kazanım 8.
Dinlediklerini/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. (Göstergeleri:
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar. Dinledikleri/izledikleri
ile ilgili sorulara cevap verir. Dinlediklerini/izlediklerini başkalarına
anlatır. Dinlediklerini/izlediklerini resim, müzik, drama, şiir, öykü gibi
çeşitli yollarla sergiler.)
Motor Gelişim:
Kazanım 5.
Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder. (Göstergeleri: Basit dans
adımlarını yapar. Müzik ve ritim eşliğinde dans eder. Müzik ve ritim
eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.)
Özbakım
Becerileri:
Kazanım 5.
Dinlenmenin önemini açıklar. (Göstergeleri: Kendisini dinlendiren
etkinliklerin neler olduğunu söyler. Dinlendirici etkinliklere katılır.
Dinlenmediğinde ortaya çıkabilecek sonuçları söyler.)
|
Materyaller
|
|
Sözcükler
|
|
Kavramlar
|
-
|
Ortam
|
Sınıf
ortamı
|
Öğrenme Süreci
|
·
Öğretmen çocukları yanına toplar
ve onlara bugün onlarla birlikte sevdikleri, hoşlandıkları etkinlikler
hakkında bir çalışma yapacaklarını söyler.
·
Öğretmen sınıfın ortasında
öğrencilerin hareket edebilecekleri boş bir alan oluşturur. Tüm öğrenciler
bir çember oluşturacak biçimde bir araya gelirler. Öğretmen çocuklarla
beraber oynayacakları “söylediğimi yap” oyununu anlatır. Oyun için öğretmen
şöyle bir açıklama yapabilir: Şimdi bir arkadaşınız ortaya gelecek ve ortada
bir hareket yapacak. Örneğin yerinde koşma. Bir öğrenci yanına gelecek ve
şöyle diyecek: “Merhaba Mahmut, kolay gelsin, ne yapıyorsun?”. Öğrenci de örneğin,
“teşekkür ederim. Yüzüyorum” diyecek. Diğer öğrenci de yüzme hareketini
yapacak. Bu oyun başka bir öğrencinin aynı cümleyi kullanmasıyla devam
edecek. Tüm öğrencilerin bir kez ortaya gelmeleri sağlanmış olacak. Bu
oyundaki önemli nokta, öğrencinin arkadaşının yaptığı hareketi değil
söylediği hareketi yapmasıdır.
·
Öğretmen öğrencilere başka bir
oyun oynayacaklarını söyler. Bu oyun daha önce oynanmış olan sandalye kapmaca
oyununa benzemektedir. Öğrenciler sandalyelerinde u biçiminde otururlar. Bir
öğrenci ayakta kalacaktır. Öğretmen şu gibi cümleler kurarak öğrencilerin yer
değiştirmesini ister. Her seferinde ayaktaki öğrenci kendisine boş bir
sandalye bulmaya çalışacaktır. Ve her seferinde ortada bir kişi olacaktır.
·
Televizyon izlemeyi sevenler yer
değiştirsin?
·
Çizgi film izlemeyi sevenler yer
değiştirsin?
·
Resim yapmayı sevenler yer
değiştirsin?
·
Bisiklete binmeyi sevenler yer
değiştirsin?
·
Kitap okumayı sevenler yer değiştirsin?
·
Çiçek yetiştirmeyi sevenler yer
değiştirsin?
·
Balık beslemeyi sevenler yer
değiştirsin?
·
Yüzmeyi sevenler yer değiştirsin?
·
Şarkı söylemeyi sevenler yer
değiştirsin?
·
Koşmayı sevenler yer değiştirsin?
·
Kurabiye yapmayı sevenler yer
değiştirsin?
·
Tamir yapmayı sevenler yer
değiştirsin? Oyun bu şekilde bir süre devam ettirilir.
·
Öğretmen daha sonra öğrencilere dört gruba
ayrılacaklarını söyler. Sınıfta 4 farklı köşe oluşturulur. Her bir köşeye bir
etkinlik ismi yazılır. Öğrencilere şuna benzer bir açıklama yapılır: Şimdi
size dört etkinlik söyleyeceğim. “Dans etmeyi sevenler 1. Köşeye; şarkı
söylemeyi sevenler 2. Gruba; resim yapmayı sevenler 3. Gruba geçsin.”
Öğrenciler gruplara ayrıldıktan sonra öğretmen her bir gruba doğru giderek şu
açıklamaları yapar:
·
“1.
Grup topluca dans yapacak, grupça nasıl bir dans yapacağınıza karar verin”.
·
“2.
Grup hep birlikte sınıfa bir şarkı söyleyecektir. Hangi şarkıyı
söyleyeceğinize karar verin”
·
“3.
Grup ortak bir resim yapacak. Grupça tartışın ve ne resmi yapacağınıza karar
verin.” Grup karar verdikten sonra gruba tek bir tane büyük boy resim kağıdı
verilir. Boya kalemleri dağıtılır.
·
Öğretmen
grupların hazırlanmaları için onlara bir süre verir. 5 -6 dakika sonra
gruplar sırayla yaptıklarını büyük grupla paylaşırlar. Öğretmen grupların
diğer gruplar tarafından alkışlanmasına özen gösterir.
·
Öğretmen
öğrencilerin ikili eşleşmelerini ister. Her bir öğrenci diğer öğrenciye
sırayla evde hangi etkinlikleri yapmaktan hoşlandığını anlatır. Öğrenciler 2-3 dakika birlikte sohbet
ederler.
·
Daha
sonra öğretmen her bir öğrenciye resim kağıdı ve boya kalemleri dağıtır. Herkes
arkadaşının en çok hoşlandığı etkinliklerin resmini yapacaktır. Öğretmen
öğrencilerin resimlerini yapmaları için onlara süre verir. Tüm öğrenciler
resmini tamamladıktan sonra öğretmen sırayla ikili grupları sınıfın ortasına
çağırır. Onlara yaptıkları resimleri anlatmalarını ve arkadaşlarının hangi
etkinliklerden hoşlandığını söylemelerini ister. Daha sonra öğretmen
öğrencilerin yaptıkları resimleri birbirlerine hediye etmelerini ister. Tüm
öğrenciler bu uygulamayı yaptıktan sonra değerlendirme sorularına geçilir.
|
Değerlendirme
|
Öğretmen
şu sorulara benzer sorular sorarak etkinliği sonlandırır:
·
En çok ne yapmaktan
hoşlanıyorsunuz?
·
En sevdiğiniz etkinlikler neler?
·
Bu etkinlikte en çok beğendiğiniz
şey neydi?
·
Bu etkinlikte beğenmediğiniz şey
neydi?
·
Arkadaşlarınızla ortak bir
çalışma yaparken ne hissettiniz?
·
Arkadaşınız sizin söylediğiniz
konuda resim yapınca ne hissettiniz?
|
Aile katılımı
|
Ailelerle
çocuklarıyla hangi etkinliklerden hoşlandıkları hakkında konuşmaları
istenebilir.
|
Uyarlama
|
|
Yorumlar
Yorum Gönder